Päivitetty: 25.9.2022

Aikuisten ryhmäliikunta 2022-2023

Tässä linkkejä kotitreeneihin, ohjaajana Suvi Auronen:

Kahvakuulajumppa kotona

Jumppaa pallolla


Tulethan jumppiimme ilman hajusteita.

MAANANTAI

klo 19.05-20.00 Lihaskunto **
Antinkankaan koulu, käynti ovesta nro 3.
Anne Laukka

klo 20.00-21.00 PhysioPilates *
Antinkankaan koulu, käynti ovesta nro 6.
Heli Pietilä

TIISTAI

klo 18.30-19.30 Lavis **
*Torstaisin klo 19.00-20.00 Ollinsaaren koululla kirjoitusten ajan, syyskuun loppuun asti.
Lukio
Satu Soronen

klo 19.30-20.30 Kahvakuula **
Antinkankaan koulu, käynti ovesta nro 3.
Kati Uusitalo
Heli Pietilä

KESKIVIIKKO

klo 17.00-18.30 Lentopallo**
Aloitus lokakuussa, yo-kirjoitusten jälkeen.
Lukio
Eeva Visuri

klo 19.00-20.00 Circuit ***
Antinkankaan koulu, käynti ovesta nro 3.
Helena Pietilä

klo 19.00-20.00 Tanssien-tanssikoreografiatunti**
Ollinsaaren koulu
Pia Bergström

TORSTAI

klo 18.00-19.00 Dance**
Aloitus lokakuussa, yo-kirjoitusten jälkeen.
Lukio
Salla-Mari Meriläinen

klo 19.00-20.00 Kehonhuolto*
Aloitus lokakuussa, yo-kirjoitusten jälkeen.
Lukio
Salla-Mari Meriläinen

SUNNUNTAI

klo 17.00-18.00 Astangajoogan alkeet*
Antinkankaan koulu, käynti ovesta nro 3.
Miska Eilola

Tuntimme ovat 55 minuuttia ellei toisin mainita.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja aikuisten ryhmistä p. 050 356 9968

TUNTIKUVAUKSET

* rauhallista, hypytöntä liikuntaa
** reipasta, tehokasta liikuntaa
*** vaativaa liikuntaa


Circuit**
Circuit- eli kiertoharjoittelu pitää sisällään erilaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tehdään musiikin ja ohjaajan kannustamana.
Ohjaajana Helena Pietilä.


Dance!**
Helppo ja Hikinen tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille nuorista varttuneempaankin väkeen. Hikitakuu!
Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Kehonhuolto*
Rauhallinen tunti, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää kehon hallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Ota oma jumppa-alusta mukaan. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Lavis **
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lava -tansseissa, tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.
Ohjaajana Satu Soronen.


Tanssien, tanssikoreografiatunti **
Eri tyylilajien musiikit ja rytmit innostavat kehoa liikkumaan ja hien saat irtoamaan hauskalla tavalla. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille. Oman mausteensa tanssituntiin tuo kuitenkin tanssilliset koreografiapätkät, joissa tanssityyli on vapaa. Myös musiikki tuo iloa ja innostusta tuntiin. Tanssia ja tunteiden tuuletusta. Kuntoilua, vartalonliikkuvuutta ja iloista mieltä. Salsasta valssiin, cha-cha chaasta foksiin ja kaikkea siltä väliltä. Tuu tanssimaan!
Ohjaajana Pia Bergström



Lihaskunto **
Kaikenikäisille, myös vasta-alkajille, suunnattua helpohkoa peruskuntojumppaa, joka tarjoaa myös haasteita. Liikesarjat ovat riittävän yksinkertaisia ja tasaisesti vaikeutuvia, joten vähemmänkin liikuntaa harrastanut voi tunnille osallistua. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja venyttelyistä menevän musiikin tahdissa.
Ohjaajana Anne Laukka.


Astangajoogan alkeet*
Tunnilla harjoitellaan astangajoogan alkeissarjaa, johon kuuluu auringontervehdyksiä, seisoma-asentoja eli asanoita sekä loppuliikkeet. Lisäksi harjoitellaan erityistä joogahengitystekniikkaa, ujjayi-hengitystä sekä lihaslukkoja eli bandhoja. Tunti päättyy loppurentoutukseen.
Astanga on joogan alalajeista fyysisesti rankin, mutta tällä tunnilla harjoitusta tehdään omaa kehoa kuunnellen. Ohjaaja tarjoaa myös kevennettyjä vaihtoehtoja. Tarvitset mukaan oman joogamaton, asuksi sopivat kevyet joustavat vaatteet. Tunnin aikana ei kannata juoda, ja edellisestä ateriasta olisi hyvä olla pari tuntia aikaa.
Ohjaajana Miska Eilola.


PhysioPilates *
Selkävaivoja? Niskajumeja? Olkapääkipuja? Keskivartalon syvien lihasten heikkous/passiivisuus on monen tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla. Tule treenaamaan korsetti kuntoon fysioterapeutin ohjauksessa. Tunti sisältää ryhtilihasten vahvistusta, liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteita sekä venyttelyä. Sopii hyvin myös vastasynnyttäneille. Varusteena jumppamatto ja jarrusukat/avojaloin. Ohjaajana Heli Pietilä.


Kahvakuula**
Kahvakuulaharjoittelu sopii kaikenkuntoisille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kahvakuulalla tehtävät perusharjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu nostaa sykkeen korkealle ja samalla lihakset saavat kokonaisvaltaista harjoitusta. Aloittelijoille hyvä kuulan paino on naisilla 6-8 kg ja miehillä 8-12 kg.
Ohjaajina Heli Pietilä ja Kati Uusitalo


Lentopallo **
Kaikenikäisille, lentopalloa aiemmin harrastaneille, naisille ja miehille tarkoitettua ohjattua lentopallon pelailua. Ohjaajana Eeva Visuri.