Päivitetty: 29.10.2020

Aikuisten ryhmäliikunta 2020-2021

Maanantai

klo 19.00-19.50 Lihaskunto **
Antinkankaan koulu (HUOM! sisäänkäynti ovi nro 6)
Anne Laukka

klo 20.00-20.50 PhysioPilates *
Antinkankaan koulu (HUOM! sisäänkäynti ovi nro 3)
Heli Pietilä

klo 21.00-21.50 Miesten jumppa **
Antinkankaan koulu (HUOM! sisäänkäynti ovi nro 3)
Heli Pietilä


Tiistai

klo 18.00-18.50 Dance!** Aloitus 6.10.2020
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen

klo 19.00-19.50 Kehonhuolto* Aloitus 6.10.2020
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen


Keskiviikko

klo 16.30- 18.00 Lentopallo **
Liikuntahalli,
Eeva Visuri

klo 19.00-19.50 Keppijumppa**
(Ryhmä on täynnä)
Ollinsaaren koulu
Helena Pietilä


Torstai

klo 19.00-19.50 Kahvakuula**
Antinkankaan koulu (HUOM! sisäänkäynti ovi nro 3)
Omat kuulat mukaan.
Salla-Mari Meriläinen,
Suvi Auronen,
Heli Pietilä

klo 20.00-20.50 Lavis**
Antinkankaan koulu (HUOM! sisäänkäynti ovi nro 6)
Satu Soronen


Lauantai

klo 10.00-10.50 Lauantain aamujumppa*
Raahela
Satu Soronen



Tuntimme ovat 50 minuuttia ellei toisin mainita.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja aikuisten ryhmistä p. 050 356 9968

TUNTIKUVAUKSET

* rauhallista, hypytöntä liikuntaa
** reipasta, tehokasta liikuntaa
*** vaativaa liikuntaa


Circuit** (Ei syyskaudella 2020)
Circuit- eli kiertoharjoittelu pitää sisällään erilaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tehdään musiikin ja ohjaajan kannustamana.
Ohjaajana Helena Pietilä.


Dance!**
Helppo ja Hikinen tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille nuorista varttuneempaankin väkeen. Hikitakuu! Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Kahvakuula**
Kahvakuulaharjoittelu sopii kaikenkuntoisille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kahvakuulalla tehtävät perusharjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu nostaa sykkeen korkealle ja samalla lihakset saavat kokonaisvaltaista harjoitusta. Aloittelijoille hyvä kuulan paino on naisilla 6-8 kg ja miehillä 8-12 kg. Ohjaajina Salla-Mari Meriläinen, Heli Pietilä, Suvi Auronen.


Kehonhuolto*
Rauhallinen tunti, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää kehon hallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Ota oma jumppa-alusta mukaan. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Keppijumppa **
Keppijumppa on monipuolista liikuntaa, joka sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Keppijumppa parantaa kehonhallintaa, tasapainoa, ryhtiä, selkärangan ja nivelten liikkuvuutta sekä lihasvoimaa. Keppejä löytyy seuralta. Ohjaajana Helena Pietilä.


Lauantain aamujumppa*
Energisoiva aamujumppa herättää lempeästi kehon ja mielen ja valmistaa sinut uuteen päivää. Ohjaajana Satu Soronen.


Lavis **
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lava -tansseissa, tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba. Ohjaajana Satu Soronen.


Lentopallo **
Kaikenikäisille, lentopalloa aiemmin harrastaneille, naisille ja miehille tarkoitettua ohjattua lentopallon pelailua. Ohjaajana Eeva Visuri.


Lihaskunto **
Kaikenikäisille, myös vasta-alkajille, suunnattua helpohkoa peruskuntojumppaa, joka tarjoaa myös haasteita. Liikesarjat ovat riittävän yksinkertaisia ja tasaisesti vaikeutuvia, joten vähemmänkin liikuntaa harrastanut voi tunnille osallistua. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja venyttelyistä menevän musiikin tahdissa. Ohjaajana Anne Laukka.


Miesten jumppa **
Miehille tarkoitettu yksinkertainen, mutta tehokas jumppa. Puolet ajasta tarkoitettu lihaskuntoliikkeille, lopuksi perusteelliset venyttelyt. Kuukausittain (yleensä kuun ensimmäisenä maanantaina) tunnilla tehdään toiminnallisia harjoitteita kuntopiirityyppisesti, apuna käytetään kehonpainon lisäksi välineitä. Tunti sopii kaiken ikäisille, myös vasta-alkajille. Ohjaajana Heli Pietilä.


PhysioPilates *
Selkävaivoja? Niskajumeja? Olkapääkipuja? Keskivartalon syvien lihasten heikkous/passiivisuus on monen tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla. Tule treenaamaan korsetti kuntoon fysioterapeutin ohjauksessa. Tunti sisältää ryhtilihasten vahvistusta, liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteita sekä venyttelyä. Sopii hyvin myös vastasynnyttäneille. Varusteena jumppamatto ja jarrusukat/avojaloin. Ohjaajana Heli Pietilä.