Päivitetty: 17.11.2017

Aikuisten ryhmät 2017-2018

Ryhmiin ei ole ennakkoilmoittautumista!


Maanantai

klo 18-19 Lihaskunto **
Ollinsaaren koulu,
Anne Laukka

klo 19-20 Toiminnallinen harjoittelu **
Ollinsaaren koulu,
Heli Pietilä

klo 20-21 Miesten jumppa **
Ollinsaaren koulu,
Heli Pietilä


Tiistai

klo 18-19 Dance!**
Raahen lukio,
Salla-Mari Meriläinen


klo 19-20 Kehonhuolto *
Raahen lukio,
Salla-Mari Meriläinen


Keskiviikko

klo 16.30-18 Lentopallo
Liikuntahalli,
Eeva Visuri

klo 18.45-19.45 Freegym, aikuiset **
Liikuntahalli
Annika Ojala, Tea Rintamäki

klo 19-20 Kahvakuula ***
(Huom! Omat kahvakuulat,max. 30 osallistujaa!)
Ollinsaaren koulu,
Kati Uusitalo


Torstai

klo 18-19 Circuit**
Ollinsaaren koulu,
Helena Pietilä

klo 19-20 Lavis**
Ollinsaaren koulu,
Anne Laukka

Lauantai

klo 10-11 Soft- jumppa **
Raahela,
Helena Pietilä



Tuntimme ovat 55 minuuttia ellei toisin mainita.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja aikuisten ryhmistä p. 050 356 9968

TUNTIKUVAUKSET

* rauhallista, hypytöntä liikuntaa
** reipasta, tehokasta liikuntaa
*** vaativaa liikuntaa


Circuit **
Circuit- eli kiertoharjoittelu pitää sisällään erilaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tehdään musiikin ja ohjaajan kannustamana.
Ohjaajana Helena Pietilä.


Dance!**
Helppo ja Hikinen tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille nuorista varttuneempaankin väkeen. Hikitakuu! Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.

Freegym**
Freegymissä yhdistyvät voimistelu, voimaharjoittelu, voltit ja parkour.
Alkeisryhmässä tutustutaan telinevoimistelun perustaitoihin ja välineisiin (permanto, puolapuut, trampoliini, rekkitanko, renkaat..)
Tunneilla kehitetään lihasvoimaa ja vartalonhallintaa harjoitellen samalla erilaisia temppuja. Tunti sopii eri tasoisille harrastajille, sillä kukin harjoittelee temppuja omassa tahdissaan. Tuntiin kuuluu lämmittelyä, taito- ja voimaharjoittelua ja venyttelyä. Ohjaana Annika Ojala ja Tea Rintamäki.


Kahvakuula ***
Kahvakuulaharjoittelu sopii kaikenkuntoisille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kahvakuulalla tehtävät perusharjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu nostaa sykkeen korkealle ja samalla lihakset saavat kokonaisvaltaista harjoitusta. Aloittelijoille hyvä kuulan paino on naisilla 6-8 kg ja miehillä 8-12 kg. Ohjaajana Kati Uusitalo.


Kehonhuolto*
Rauhallinen tunti, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää kehon hallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla pitää olla mukana oma jumppa-alusta. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Lavis **
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lava -tansseissa, tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba. Ohjaajana Anne Laukka


Lentopallo **
Kaikenikäisille, lentopalloa aiemmin harrastaneille, naisille ja miehille tarkoitettua ohjattua lentopallon pelailua. Ohjaajana Eeva Visuri.

Lihaskunto**
Kaikenikäisille, myös vasta-alkajille, suunnattua helpohkoa peruskuntojumppaa, joka tarjoaa myös haasteita. Liikesarjat ovat riittävän yksinkertaisia ja tasaisesti vaikeutuvia, joten vähemmänkin liikuntaa harrastanut voi tunnille osallistua. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja venyttelyistä menevän musiikin tahdissa. Ohjaajana Anne Laukka.

Miesten jumppa **
Miehille tarkoitettu yksinkertainen, mutta tehokas jumppa. Puolet ajasta tarkoitettu lihaskuntoliikkeille ja lopuksi perusteelliset venyttelyt. Sopii vasta-alkajille ja kaiken ikäisille. Ohjaajana Heli Pietilä.

Soft-jumppa **
Soft-jumppaa. Sopiva sekoitus kuntojumppaa ja kehonhallintaa oman kunnon mukaan.Vaihtelua tuntiin tuovat käsipainot, kuminauhat, keppi ja isopallo.Tunnin lopuksi leppoisa venyttelyhetki. Sopii kaikenikäisille naisille. Ohjaajana Helena Pietilä.

Toiminnallinen harjoittelu**
Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti kehon eri osa-alueita (voima, kestävyys, tasapaino, koordinaatio, nopeus, liikkuvuus) kuntopiirityyppisesti.
Apuna käytetään kehonpainon lisäksi välineitä (rekkitanko, puolapuut, kuminauhat, steplaudat jne.) Ohjaajana Heli Pietilä.