Päivitetty: 11.12.2019

Aikuisten ryhmät 2019-2020

Maanantai

klo 19-20 Lihaskunto **
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovi nro 3)
Anne Laukka

klo 20-21 PhysioPilates *
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovi nro 3)
Heli Pietilä

klo 21-22 Miesten jumppa **
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovi nro 3)
Heli Pietilä


Tiistai

klo 18-19 Dance!**
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen

klo 19-20 Tehotreeni **
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen


Keskiviikko

klo 16.30-18 Lentopallo **
Liikuntahalli,
Eeva Visuri

klo 18.30-19.30 Kunnonjumppa/Aerobic **
Ollinsaaren koulu
Virve Hautamaa (Aerobic/parittomat vkot)
Suvi Auronen (Kahvakuula, puntit/parilliset vkot)
Omat välineet mukaan!

klo 19-20 Kehon ja mielen jooga*
(Ryhmässä 25 paikkaa, RYHMÄ TÄYNNÄ)
Antinkankaan koulu, peilisali (sisäänkäynti ovi nro 6)
Nita Pihlajamaa


Torstai

klo 19-20 Circuit**
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovi nro 3)
Helena Pietilä

klo 20-21 Lavis**
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovi nro 3)
Anne Laukka


Perjantai

klo 18-19 Teemajumppa
viikottain vaihtuvia tunteja eri teemoin
ja eri ohjaajien vetämänä.
Ollinsaaren koulu
Tarkista tunnit/ohjaajat
nettisivuilta/Facebookista.


Lauantai

klo 10-11 Softjumppa **
Raahela,
Helena Pietilä



Tuntimme ovat 55 minuuttia ellei toisin mainita.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja aikuisten ryhmistä p. 050 356 9968

TUNTIKUVAUKSET

* rauhallista, hypytöntä liikuntaa
** reipasta, tehokasta liikuntaa
*** vaativaa liikuntaa



Circuit**
Circuit- eli kiertoharjoittelu pitää sisällään erilaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tehdään musiikin ja ohjaajan kannustamana.
Ohjaajana Helena Pietilä.


Dance!**
Helppo ja Hikinen tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille nuorista varttuneempaankin väkeen. Hikitakuu! Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Kehon ja mielen jooga *
Keskiviikkoillan joogatunti on rauhoittavaa, läsnäoloa tukevaa lempeää liikettä - kokonaisvaltaista hyvinvointia niin keholle kuin mielelle. Tule pysähtymään itsesi äärelle, antamaan tilaa omalle kehollesi liikkua juuri sille sopivalla tavalla. Saat päästää irti vaatimuksista ja suorittamisesta. Saat aikaa itsellesi. Saat olla se kuka olet. Kehon ja mielen jooga sopii niin uusille joogaajille kuin myös jo aiemmin joogaa harrastaneille. Ota mukaan: Mukavat, joustavat vaatteet, joogamatto, viltti ja villasukat. Ohjaajana Nita Pihlajamaa.


Kunnonjumppa/Aerobic **
Parillisilla viikoilla pääpaino on lihaskunnon kohottamisessa ja parittomilla viikoilla aerobicataan. Kunnonjumpassa jokaisella tulee olla omat kahvakuulat tai puntit mukana. Tarvittavat välineet ilmoitetaan erikseen. Ohjaajina Virve Hautamaa ja Suvi Auronen.


Lavis **
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lava -tansseissa, tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba. Ohjaajana Anne Laukka.


Lentopallo **
Kaikenikäisille, lentopalloa aiemmin harrastaneille, naisille ja miehille tarkoitettua ohjattua lentopallon pelailua. Ohjaajana Eeva Visuri.


Lihaskunto **
Kaikenikäisille, myös vasta-alkajille, suunnattua helpohkoa peruskuntojumppaa, joka tarjoaa myös haasteita. Liikesarjat ovat riittävän yksinkertaisia ja tasaisesti vaikeutuvia, joten vähemmänkin liikuntaa harrastanut voi tunnille osallistua. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja venyttelyistä menevän musiikin tahdissa. Ohjaajana Anne Laukka.


Miesten jumppa **
Miehille tarkoitettu yksinkertainen, mutta tehokas jumppa. Puolet ajasta tarkoitettu lihaskuntoliikkeille, lopuksi perusteelliset venyttelyt. Kuukausittain (yleensä kuun ensimmäisenä maanantaina) tunnilla tehdään toiminnallisia harjoitteita kuntopiirityyppisesti, apuna käytetään kehonpainon lisäksi välineitä. Tunti sopii kaiken ikäisille, myös vasta-alkajille. Ohjaajana Heli Pietilä.


PhysioPilates *
Selkävaivoja? Niskajumeja? Olkapääkipuja? Keskivartalon syvien lihasten heikkous/passiivisuus on monen tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla. Tule treenaamaan korsetti kuntoon fysioterapeutin ohjauksessa. Tunti sisältää ryhtilihasten vahvistusta, liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteita sekä venyttelyä. Sopii hyvin myös vastasynnyttäneille. Varusteena jumppamatto ja jarrusukat/avojaloin. Ohjaajana Heli Pietilä.

Softjumppa **
Soft-jumppa on sopiva sekoitus kuntojumppaa ja kehonhallintaa oman kunnon mukaan. Vaihtelua tuntiin tuovat käsipainot, kuminauhat, keppi ja isopallo. Tunnin lopuksi leppoisa venyttelyhetki. Sopii kaikenikäisille naisille. Ohjaajana Helena Pietilä.

Tanssitreeni **
Tanssitreeni on helposti seurattava, mutta tehokas tanssillinen tunti, joka koostuu eri musiikki- ja tanssityyleistä. Ei vaadi osallistujilta aiempaa tanssikokemusta. Tunnilla ei rakenneta koreografista sarjaa vaan liikkeet ovat helposti seurattavia ja sisältävät paljon toistoja. Tunnin focuksena on pitää hauskaa, mutta tarjota silti hien pintaan nostattava tunti. Tunti tutustuttaa kävijät eri tanssityylien maailmaan (periaatteella jokaiselle jotakin). Tunnin kesto 55 min. sisältäen lopussa lihaskunto- ja venyttelykappaleet. Musiikilla on suuri rooli tällä tunnilla. Ohjaajana Maria Nokia.

Teemajumppa
Viikottain vaihtuvia tunteja eri teemoin ja eri ohjaajien vetämänä. Ohjaajina Salla-Mari Meriläinen, Anne Laukka, Heli Pietilä, Maria Nokia, Satu Soronen, Kati Uusitalo. Tarkista tunnit/ohjaajat nettisivuilta/Facebookista.

Tehotreeni **
Tehokas ja monipuolinen lihaskuntotunti liikkuvuutta ja koordinaatiota unohtamatta. Tunti sopii kaikentasoisille treenaajille eikä sisällä vaikeita askelsarjoja. Treeneissä käytetään jonkin verran välineitä. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.