Päivitetty: 15.10.2018

Aikuisten ryhmät

Maanantai

klo 19-20 Lihaskunto **
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovesta nro 3.)
Anne Laukka

klo 20-21 Pilatesjumppa/PhysioPilates *
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovesta nro 3.)
Heli Pietilä

klo 21-22 Miesten jumppa **
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovesta nro 3.)
Heli Pietilä


Tiistai

klo 18-19 Dance!**
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen

klo 19-19.30 Hiitti ***
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen

klo 19.30-20.30 Kehonhuolto *
Raahen lukio
Salla-Mari Meriläinen


Keskiviikko

klo 16.30-18 Lentopallo
Liikuntahalli,
Eeva Visuri

klo 19-20 Kahvakuula ***
(Omat kahvakuulat)
Ollinsaaren koulu
Kati Uusitalo

klo 19.15-20.15 Jooga* syksyllä 2018. RYHMÄ ON TÄYNNÄ
Antinkankaan koulu, peilisali, sisäänkäynti ovesta nro 6.
Ota mukaan: rennot vaatteet, joogamatto, vesipullo, lämmintä vaatetta/viltti loppurentoutukseen.
Niina Kaarela


Torstai

klo 18.30-19.30 Circuit**
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovesta nro 3.)
Helena Pietilä

klo 19.30-20.30 Lavis**
Antinkankaan koulu (sisäänkäynti ovesta nro 3.)
Anne Laukka

Lauantai

klo 10-11 Softjumppa **
Raahela,
Helena Pietilä



Tuntimme ovat 55 minuuttia ellei toisin mainita.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja aikuisten ryhmistä p. 050 356 9968

TUNTIKUVAUKSET

* rauhallista, hypytöntä liikuntaa
** reipasta, tehokasta liikuntaa
*** vaativaa liikuntaa

Jooga*
Kurssi on alkeisjoogaa, perustuen Hatha joogaan, mukana myös voimajoogaharjoitteita. Hatha jooga on kehokeskeinen joogan laji. Vaikuttaen kehon ja mielen tasolla ja sen vaikutuksina nähdään monia eri tekijöitä:
- treenaa fyysistä kehoa ja kohottaa yleiskuntoa
- edistää kehon joustavuutta, tasapaino ja voimaa
- kartoittaa kehontuntemusta
- tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista
- vahvistaa positiivista elämänasennetta
- vahvistaa puolustuskykyä ja vitaliteettia

Ryhmään mahtuu mukaan 25 henkilöä.
Harjoittelu alkaa ihan alkeista ja etenee nousujohteisesti eteenpäin. Uusia liikkeitä lisätään vähitellen jokaiselle sopivia variaatioita käyttäen. Ota mukaan rennot vaatteet, joogamatto, vesipullo ja lämmintä vaatetta/viltti loppurentoutukseen sekä avoin mieli.
Namaste. Ohjaajana Niina Kaarela.


Circuit**
Circuit- eli kiertoharjoittelu pitää sisällään erilaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tehdään musiikin ja ohjaajan kannustamana.
Ohjaajana Helena Pietilä.


Dance!**
Helppo ja Hikinen tanssitunti mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Sopii kaikille nuorista varttuneempaankin väkeen. Hikitakuu! Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Hiitti ***
Tehokas puolituntinen, jossa käytetään HIIT-menetelmää (high intensity interval training) innostavasti ja hyvällä mielellä hikoillen. Tunti rakentuu sykettä voimakkaasti kohottavista liikesarjoista ja lihaskuntoliikkeistä sekä palautusjaksoista. Kehoa kokonaisvaltaisesti harjoittavat lihaskuntoliikkeet tehdään pelkällä kehon omalla painolla, muita välineitä ei siis tarvita. Tunti sopii liikuntaan tottuneille terveille aikuisille naisille ja miehille eikä se sisällä askelsarjoja. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Kahvakuula ***
Kahvakuulaharjoittelu sopii kaikenkuntoisille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kahvakuulalla tehtävät perusharjoitteet harjaannuttavat lihasten yhteistyötä ja parantavat kehon koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu nostaa sykkeen korkealle ja samalla lihakset saavat kokonaisvaltaista harjoitusta. Aloittelijoille hyvä kuulan paino on naisilla 6-8 kg ja miehillä 8-12 kg. Ohjaajana Kati Uusitalo.


Kehonhuolto*
Rauhallinen tunti, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää kehon hallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunnilla pitää olla mukana oma jumppa-alusta. Ohjaajana Salla-Mari Meriläinen.


Lavis **
LAVIS-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lava -tansseissa, tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba. Ohjaajana Anne Laukka.


Lentopallo **
Kaikenikäisille, lentopalloa aiemmin harrastaneille, naisille ja miehille tarkoitettua ohjattua lentopallon pelailua. Ohjaajana Eeva Visuri.


Lihaskunto**
Kaikenikäisille, myös vasta-alkajille, suunnattua helpohkoa peruskuntojumppaa, joka tarjoaa myös haasteita. Liikesarjat ovat riittävän yksinkertaisia ja tasaisesti vaikeutuvia, joten vähemmänkin liikuntaa harrastanut voi tunnille osallistua. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja venyttelyistä menevän musiikin tahdissa. Ohjaajana Anne Laukka.


Miesten jumppa **
Miehille tarkoitettu yksinkertainen, mutta tehokas jumppa. Puolet ajasta tarkoitettu lihaskuntoliikkeille, lopuksi perusteelliset venyttelyt. Kuukausittain (yleensä kuun ensimmäisenä maanantaina) tunnilla tehdään toiminnallisia harjoitteita kuntopiirityyppisesti, apuna käytetään kehonpainon lisäksi välineitä. Tunti sopii kaiken ikäisille, myös vasta-alkajille. Ohjaajana Heli Pietilä.


Pilatesjumppa/PhysioPilates *
Selkävaivoja? Niskajumeja? Olkapääkipuja? Keskivartalon syvien lihasten heikkous/passiivisuus on monen tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla. Tule treenaamaan korsetti kuntoon fysioterapeutin ohjauksessa. Tunti sisältää ryhtilihasten vahvistusta, liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteita sekä venyttelyä. Sopii hyvin myös vastasynnyttäneille. Varusteena jumppamatto ja jarrusukat/avojaloin. Ohjaajana Heli Pietilä.

*) Keväällä tunnin sisällössä korostuvat pilatesharjoitteet ohjaajan PhysioPilates-koulutuksen myötä. PhysioPilates on pilatesharjoittelua, jota ohjaa PhysioPilates-ohjaajakoulutuksen suorittanut fysioterapeutti. PhysioPilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa.


Softjumppa **
Soft-jumppa on sopiva sekoitus kuntojumppaa ja kehonhallintaa oman kunnon mukaan. Vaihtelua tuntiin tuovat käsipainot, kuminauhat, keppi ja isopallo. Tunnin lopuksi leppoisa venyttelyhetki. Sopii kaikenikäisille naisille. Ohjaajana Helena Pietilä.